Brother MFC-J6510DW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother MFC-J6510DW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Bfleur 29-12-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J6510DW

ik ben absoluut niet tevreden over deze printer. Eerder had ik andere merken waaronder lexmark en ook een brother en al deze printers had ik minder issues mee dan met deze. De afdruk kwaliteit is niet best, hij is langzaam, maar vooral ook veel problemen. Ik gebruik m niet zo heel vaak, en wanneer ik m wil gebruiken is er weer iets mee, hij print niet, komt geen inkt uit, hij verbind niet, geeft een error melding, of anders.... Wifi verbinding heeft nog nooit goed gewerkt, laat staan dat ik alle dingen durf te proberen die er ook mee (zouden moeten) kunnen. ik kan mn velletjes als ik naar de tijd kijk beter overschrijven........ advies NIET KOPEN. zonde van het geld en de tijd.

Maarten_tzr 21-11-2013
Geschreven voor: Brother MFC-J6510DW

Nog nooit heb ik zo'n slecht product gekocht als deze printer. De printer van twee tientjes die ik hiervoor had werkte altijd.

Deze Brother printer laat het op de meest cruciale momenten afweten. Het printen via het wifi-netwerk laat enorm te wensen over. 'ontvangen' en 'meer gegevens' zijn de meldingen die voortdurend weergegeven worden op het display. In de tijd dat ik ermee bezig ben het op te lossen kan de printshop op de hoek het 100 keer uitprinten.

Ik ben er 100% zeker van dat het aan de printer ligt en niet aan de computer(s) of aan het netwerk. Alles is al uitgeprobeerd, maar volledig willekeurig lijkt de printer dienst te weigeren. Al vele pagina's duur/speciaal papier zijn hierbij verloren gegaan. Daarnaast heeft het behoorlijk wat slapeloze nachten gekost om de printer aan de gang te krijgen, omdat er nu eenmaal geprint moet worden!

Soms moeten documenten snel afgedrukt worden en juist dan is het bijzonder vervelend als de printer weer eens dienst weigert!

Nooit meer zal ik een product van Brother aanschaffen.

steps1967 13-09-2013
Geschreven voor: Brother MFC-J6510DW

Geweldige printer, met mooie afdrukkwaliteit.
En bij een vraag of storing bel je Brother gewoon op een normaal telefoonnummer en je krijgt iemand aan de lijn die gelijk je vraag beantwoord!
Bij andere fabrikanten moet je eerst registreren en wordt daarna eerst doorverbonden.
Grote pluim voor de helpdesk van Brother.
Louis Verstappen Computerhulp

pouterwops 02-07-2013
Geschreven voor: Brother MFC-J6510DW

Eerst de nieuwere MFC-J4510DW besteld, maar deze voldeed zeker niet aan de verwachtingen die je van een A3 printer hebt; traag, één A3velletje per keer laden, slechte kwaliteit print...
In tegenstelling tot deze printer, dit is echt een goed apparaat voor het kleine bedrijf of privé.

Ik gebruik hem veel voor het printen van bouwtekeningen op A3, deze worden haarscherp geprint. De standaar kleuren afdruk van afbeeldingen is niet bijster goed.
Maar als je gebruik maakt van fotopapier en je zet de kwaliteit op hoog, dan krijg je echt een mooie fotoprint.

Super tevreden.

jantielens 12-08-2013

Beste,

ik ben als grafisch vormgever bezig met het uittesten van een MFC-J6510DW, maar ik krijg er geen fatsoenlijke foto uit. Vanuit welk programma print ik best een foto?????

Brother bezitter 10-05-2012
Geschreven voor: Brother MFC-J6510DW

Afdrukkwaliteit: Op A3 speciaal brotherpapier, bijvoorbeeld photoquality: prima en prachtig.

Afdrukkwaliteit op A4 alledaags printerpapier is zeer teleurstellend te noemen. De kleuren zijn ZEER vaag en vaal, alsof het al flink verbleekt is zeg maar. Echt een domper dat hij op normaal printpapier erg vaag print, maar misschien doen meerdere inktjet printers dat wel? In dat geval is laserprinter weer mooier.

Mogelijkheden:
Wij wilden dus graag op A3 printen EN ook folderboekjes erop kunnen printen (A4 dubbelgevouwen naar A5) en duplex printen en dat doet hij ook prima. Alleen stuiten we hier dus op de slechte printkwaliteit op gewoon papier.

Gebruiksgemak: Goed

Het printen van de A5 boekjes is zeer eenvoudig, gewoon 'folder' selecteren in het menu en aan de gang.

Vormgeving: Geen klachten, gewoon, normaal. Netjes zwart en misstaat nergens.

Duurzaamheid: Niet bekend, kan je pas na een paar jaar zeggen natuurlijk!

Hoe lang in je bezit: aantal maanden.

T. van der Laan 07-02-2012
Geschreven voor: Brother MFC-J6510DW

Uitstekende A3 printer/scanner. De afdrukken zien er uitstekend uit en foto's zijn ook schitterend op A3 formaat. Ik heb al veel afdrukken gemaakt en telkens probleemloos. Het is vooral handig dat je naast printen op A3 ook op A3 kunt scannen en kopieren. De faxfunctie gebruik ik niet. De aansluiting voor een USB stick is wel heel handig en functioneert goed. De WiFI verbinding is ook ideaal omdat de machine op mijn werkkamer staat en ik de printer dus draadloos vanuit het hele huis kan aansturen.

WillemijnS 31-01-2013

Mag ik u vragen welke kleur-instellingen u gebruikt? Ik krijg voornamelijk vage prints uit mijn printer, alsof de foto te lang in de zon heeft gelegen en het zwart is geen zwart. Ik vermoed dat het aan mijn instellingen ligt. Ik werk op een Apple en met Adobe programma's. Alvast bedankt voor uw reply. Vriendelijke groeten, Willemijn

jantielens 12-08-2013

Beste,

ik werk op Apple en meestal in het programma Adobe InDesign. Hoe krijg ik foto's in de beste kwaliteit geprint????? Dankjewel voor een reactie.

Peter_Nies 08-01-2012
Geschreven voor: Brother MFC-J6510DW

Printkwaliteit: Af en toe zijn er stukken van de afdruk wazig doordat de papier snelheid niet gelijk is met afdruksnelheid. Ook wordt er soms halverwege het printen een tweede vel meegenomen uit de papierlade waardoor de print op 2 paginas komt. Als ik zeker wil zijn van een goede afdruk dan leeg ik beter maar 1 vel in de papierlade.
Mogelijkheden:
Voldoende, echter jammer dat hij geen 2 papierlades heeft. Als je hem enkel voor A3 gebruikt is dit geen probleem.
Gebruiksgemak:
Het is lastig om van papierformaat te wisselen. de lade moet uitgetrokken worden en de breedte geleiders moeten worden versteld.
Er is wel een handinvoermogelijkheid, maar hierop geeft hij heel vaak de melding "papier niet goed geplaatst"
Vormgeving: Als er A3 papier in de lade wordt gedaan steek de lade erg ver uit de printer. De printer zou veel compacter zijn als de print en scanrichting hetzelfde zouden zijn.
Duurzaamheid:
Ik denk dat de printer niet lang mee zal gaan omdat het steeds verstellen van de nogal gamele invoerlade niet goed aanvoelt.
Een andere mogelijkheid is dat ik hem zo een harde schop geef na de zoveelste afdruk, dat hij ook overleden is.